ویندوز سنتر

ساخت وبلاگ

همانطور که می دانید ویندوز 10 موبایل دیروز عرضه شد و بسیاری از کاربران با گوشی های واجد شرایط این آپدیت را دریافت کردند. اما پس از منتشر شدن لیست گوشی های دریافت دارندگان گوشی های لومیا 1020 ، 1320 و لومیا ایکون بسیار متعجب از اینکه چرا نام گوشی آنها در لیست موجود نمی باشد. امید به انتشار موج دوم آپدیت داشتند که مایکروسافت اعلام کرد موج دومی در کار نیست! کاربران دلیل آن را مایکروسافت جویا شدند. برای بررسی بیشتر این موضوع با ویندوز سنتر همراه باشید.

گوشی های لومیا 1020 و 1320 جزو گوشی هایی هستند که شرایط دریافت این آپدیت را داشتند اما اسم این دو گوشی در لیست 18 گوشی واجد شرایط این آپدیت نبود. مایکروسافت مقصر این موضوع را کاربران می داند و می گویند که آنها همکاری نکرده اند و حتما نیازی به استفاده از ویندوز 10 موبایل رسمی نداشته اند.

طبق گفته ی گابریل دارندگان گوشی های لومیا 1320 و 1020 در دریافت آپدیت توسط اینسایدر ها عملکرد ضعیفی داشتند و پایین ترین درصد اینسایدر ها را کسب کرده اند. بنابرین دارندگان لومیا 1020 و 1320 نمی خواستند که این ویندوز را در دستگاه های خود آزمایش کنند و با توجه به عملکرد بد آنها در پروژه ی اینسایدر ها این دو گوشی جزو لیست واجد شرایط ها قرار نگرفته است.

دیگر نمی توان انتظار داشت که مایکروسافت برای گوشی هایی که در لیست نیستند این آپدیت را منتشر کند و می بایست گوشی های قدیمی خودشان را کنار گذاشته و از گوشی های جدید استفاده کنند.


نظر شما کاربران سایت ویندوز سنتر در مورد این موضوع چیست؟

پسندیدم(21)نپسندیدم(3)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 311 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:41

طی یک پست خبری که دیروز منتشر شد ، مایکروسافت گفته است که ویندوز 10 موبایل برای گوشی های سری 20 منتشر نخواهد شد. بسیاری از کاربران در مورد این موضوع بسیار شاکی و بسیاری دیگر هم ناراحت شدند چناچنه می گفتند با هزینه ی بالا پرچم داران قدیمی نوکیا را خریداری کرده اما اکنون ناتوان در دریافت ویندوز 10 موبایل رسمی شده اند. در سایت ویندوز سنترال کاربران در مورد این موضوع صحبت هایی کرده اند که می تواند برایتان جالب باشد. برای بررسی بیشتر با سایت تحلیلی خبری ویندوز سنتر همراه باشید.

توجه : به دلیل زیاد بودن کامنت های کاربران فقط گلچینی از آنها را خدمتتان ارائه کرده ایم:

seed dede گفته : احساس داشتن یک گوشی مرده را دارم.

eehsun میگه: من احساس می کنم که فریب خورده ام

Jason Rosenthal میگه : من خودم جزو برنامه نویسان و توسعه دهندگان حرفه ای هستم و به صورت جدی کار می کنم. اما در حال حاضر چطور برای این تعداد گوشی برنامه بنویسم. گوشی مثل 520 خودش بیش از 10% از بازار را تصاحب کرده است.

Bagzton میگه : واقعا پس از اعلام این خبر دلم شکست . گوشی 920 من که دارای این مشخصات بسیار خوب است چرا این آپدیت رسمی را نمی توانم دریافت کنم و ارتقا بدهم. مجبور به استفاده از بیلد 164 شده ام.

Mad Cabbie میگه : من یک دوست قدیمی به نام 1320 دارم ، شاید در آینده گوشی مثل 950 یا 950 ایکس ال یا 640 و … خریداری کنم اما در حال حاضر با 164 همانند یک قهرمان برایم کار می کند. مشکلی ندارم

این ها فقط چند کامنت در بین بسیاری از صحبت های نارضایتی کاربران بود. برخی ها بر این عقیده بودند که مایکروسافت برای کسب پول و فروش گوشی های جدید خودش دست به این اقدام کرده است.


نظر شما کاربران سایت ویندوز سنتر در مورد این موضوع چیست؟

پسندیدم(12)نپسندیدم(1)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 309 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:41

مایکروسافت تا کنون این کار را دو بار انجام داده است. بار اول این اتفاق برای کاربران ویندوز فون 7.5 اتفاق افتاد و آن ها موفق نشدند ویندوز فون 8 را دریافت کنند. بار دوم هم همین چند روز پیش رخ داد، زمانی که کاربران گوشی های سری 20 لومیا (به جز 1520) متوجه شدند که آپدیت رسمی ویندوز 10 موبایل برای آن ها در دسترس قرار نخواهد گرفت. این اتفاق در حالی افتاده است که عملکرد ویندوز 10 موبایل بر روی بعضی از این گوشی های حذف شده از لیست آپدیت، نسبتا قابل قبول بوده است. مشکل دیگر اینجاست که کاربران این گوشی ها تا آخرین لحظه منتظر دریافت این بروز رسانی بودند، اما مایکروسافت به یکباره برنامه اش را تغییر داده است و تعداد زیادی از گوشی ها را از لیست دریافت آپدیت حذف کرده است.

حالا اما این ترس در میان کاربران وجود دارد که ممکن است بار دیگر تاریخ تکرار شود. اتفاقی که پیش از این دوبار افتاده است، این بار ممکن است برای گوشی های سری 30 لومیا رخ بدهد و آن ها از دریافت آپدیت رد استون باز بمانند. به هر ترتیب هنوز اطلاع دقیقی در این رابطه وجود ندارد، اما می خواهیم بدانیم که نظر شما در این رابطه چیست. به نظر شما آیا تاریخ برای لومیاهای سری 30 و آپدیت رد استون تکرار می شود؟

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 270 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:41

همانطور که می دانید مایکروسافت اعلام کرد که دیگر انتشار موج دوم آپدیت وجود ندارد و گوشی هایی که قبلا اعلام کرده بود فقط می توانند این آپدیت رسمی را دریافت کنند. این گوشی های Lumia 1520, 930, 640, 640XL, 730, 735, 830, 532, 535, 540, 635 1GB, 636 1GB, 638 1GB, 430, 435, BLU Win HD w510u, BLU Win HD LTE x150q, and the MCJ Madosma Q501 می باشند. اما برای لومیا ایکون هنوز مشخص نیست که منتشر می گردد یا خبر. برای برسی بیشتر این موضوع با ویندوزسنتر همراه باشید.

در خصوص منتشر شدن ویندوز 10 موبایل رسمی از گابریل پرسیده شده است که پاسخ ایشان به شرح زیر است:

– گابریل Aul (GabeAul) 2016 تاریخ 18 مارس

در مورد این موضوع هنوز مشخص نیست که ویندوز 10 موبایل رسمی برای لومیا آیکون منتشر می گردد یا خیر. اما ممکن است در آینده منتشر گردد. شما امیدوار باشید.

اگر شما دارندگان لومیا ایکون هستید می بایست منتظر باشید که در آینده مایکروسافت در مورد این موضوع چه تصمیمی می گیرد.


نظر شما کاربران سایت ویندوز سنتر در مورد این موضوع چیست؟

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 279 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:05

با توجه به اینکه نزدیک به دو روز از زمان عرضه ی نسخه ی رسمی ویندوز 10 موبایل می گذرد، تا کنون تعداد زیادی از کاربران این بروز رسانی را دریافت کرده اند. در این پست از شما می خواهیم تا نظر خود را در رابطه با عملکرد نسخه ی نهایی ویندوز 10 موبایل و تجربه ی کار کردن با آن بیان کنید.

امیدواریم که همه ی شما از بروز رسانی رسمی ویندوز 10 موبایل راضی باشید.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 284 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:05

در ماه فوریه گزارش کردیم که آلکاتل در حال آماده سازی یک پرچمدار ویندوزی قدرتمند با نام Idol Pro 4 می باشد. در این گزارش تایید کردیم که گوشی فوق از پردازنده ی اسنپدراگون 820، صفحه نمایش فول اچ دی استفاده می کند و پشتیبانی از قابلیت کانتینیوم نیز در آن وجود خواهد داشت. امروز VentureBeat هم این مشخصات را تایید کرده است. به علاوه اینکه طبق گزارش آن ها، Idol Pro 4 از صفحه نمایش 5.5 اینچی استفاده خواهد کرد. بر اساس گزارش جدید، سایر مشخصات این گوشی نیز شامل 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت می شود.

با توجه به مطالب ذکر شده، مشخصات کامل گوشی Idol Pro 4 به صورت زیر خواهد بود:

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی
  • پردازنده ی اسنپدراگون 820
  • 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه ی داخلی
  • دوربین 21 مگاپیکسلی
  • دوربین دوم 8 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از کانتینیوم
  • باتری 3000 میلی آمپری

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه ی این گوشی در اختیار ما قرار نگرفته است، اما به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه حتما آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

نظر شما در مورد مشخصات گوشی ویندوزی آلکاتل چیست؟

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 285 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 5:56

از آن جایی که در روز گذشته شاهد انتشار ویندوز موبایل 10 بودیم از سوی مایکروسافت کاربران فراوانی به ویندوز 10 موبایل مهاجرت کرده اند؛ و از آن جایی که این مهاجرت لازمه آپدیتی درست است و اگر درست این مهاجرت به انجام نرسد باعث مشکلات سیستمی و سرعتی در سیستم عامل میشود با ویندوزسنتر همراه باشید تا به آموزشی مهم بپردازیم.

بعد از مراحل آپدیت از ویندوز 8.1 به 10 کار ضروری و بسیار مهمی که باید انجام شود ریست فکتوری است ، ریست فکتوری یا همان هارد ریست به عملی گفته می شود که تلفن همراه شما ریستارت شده و عمل باز نویسی آخرین سیستم عامل نصب شده بر روی تلفن همراه شما دوستان را انجام میدهد(آخرین سیستم ویندوز 10 موبایل می باشد که شما شب گذشته نصب کرده اید).

نکات :

1 .اگر تلفن همراه شما دارای حافظه جانبی است، حافظه جانبی تلفن همراه خود را خارج کرده

2 .از تنظیمات پیام ها و مخاطبین خود بکاپ گرفته (بهتر است عمل بکاپ گیری را در ویندوز 8.1 انجام بدهید)

3 .حتما ایمیل خود یا همان مایکروسافت آیدی خود را یاد داشت یا حفظ کنید (و همانگونه پسورد)

4 .حتما شارژ تلفن همراه شما باید بالای 60درصد باشد.

5 .لطفا صبور باشید و در زمان اعمال ریست شدن به هیچ وجه تلفن همراه خود را خاموش نکنید.

مرحله اول به تنظیمات تلفن همراه خود رفته (settings) و گزینه سیستم (system) را زده.

photo_2016-03-18_17-00-37

مرحله دوم : آخرین گزینه (about) است.

photo_2016-03-18_17-00-39

مرحله سوم : آخرین گزینه  reset your phone است (حافظه جانبی خود را خارج کرده باشید).

photo_2016-03-18_17-00-41

در این جا پس از تایید و زدن گزینه Yes تلفن همراه شما ریستارت شده و در حالت چرخ دنده قرار گرفته است، صبر کنید تا به اتمام برسد، در بین زمان چرخ دنده به مرحله چهارم میرویم.

photo_2016-03-18_22-24-37

مرحله چهارم: (نیاز به یک رایانه داریم)  حافظه جانبی خود را در کامپیوتر قرار داده

به پوشه حافظه جانبی خود رفته از سربرگ های بالا (view) از گوشه صحفه گزینه (Options) از صحفه ای که باز میشود سر برگ (view) را باز کنید.

در اینجا تیک های گفته شده را بر دارید و کلید  ok  فشار دهید.

1 . Hide empty drives

2 . Hide extensions for known file types

3 . Hide folder merge conflicts

4 . Hide protected operating system files (Recommended)

و در آخر show hidden files ,folders , and drives را فعال کنید.

این اعمال که انجام شد پوشه مخفی سیستمی تلفن همراه شما با نام  (WPSystem) رویت می شود، این پوشه را از حافظه جانبی خود پاک کنید.

توجه : این اعمال حتما یک بار و در صورت نیاز تا 2 تا 3بار انجام گیرد.

امیدوارم از این آموزش به خوبی استفاده کنید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 313 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

شب گذشته مایکروسافت در بیلد 14291 قابلیت افزونه ها را در مرورگر Edge معرفی کرد. مایکروسافت سه افزونه رسمی برای این مرورگر منتشر کرده است که در آینده به تعداد آن اضافه خواهد شد.

افزونه های کروم

حالا  Jacob Rossi از مایکروسافت در توییترش اعلام کرده است که این شرکت در حال کار کردن بر روی ابزاری است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد افزونه های کروم را به Microsoft Edge پورت کنند. البته این ابزار همه API ها را پشتیبانی نخواهد کرد.

سوال های زیادی در این باره وجود دارد: بله ما در حال کار کردن بر روی ابزاری هستیم که افزونه های کروم را بر روی اج اجرا کنیم. هنوز تکمیل نشده و همه API ها هم پشتیبانی نمی شوند.

احتمالا پورت کردن افزونه های کروم به اج بسیار آسان باشد. اگر شما توسعه دهنده هستید می توانید با تغییر چند خط کد به راحتی افزونه کروم خود را به مایکروسافت اج پورت کنید. امیدواریم در کنفرانس بیلد 2016 که اواخر این ماه میلادی است خبر های جدید تری از این ابزار بشنویم.


نظر شما درباره این ابزار چیست؟ آیا فکر می کنید که با کمک این ابزار مایکروسافت می تواند سهم بیشتری از بازار مرورگر ها را به دست بیاورد یا خیر؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 283 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

تلگرام ویندوز فون یک به روز رسانی دیگر دریافت کرد و به نسخه 1.23 آپدیت شد. این به روز رسانی بهبود هایی در قسمت قابلیت سوپر گروپ را به همراه دارد. در ادامه با ویندوز سنتر همراه باشید.

در گوشی ها این اپ حالا 5000 نفر را در سوپر گروپ ها پشتیبانی می کند و کاربران می توانند هر گروهی را به سوپر گروپ تغییر دهند.

این قابلیت در نسخه desktop این اپ وجود داشت و حالا این قابلیت در نسخه گوشی هم اضافه شده است.

شما می توانید نسخه دسکتاپ این اپ را از اینجا دانلود کنید و برای دانلود نسخه گوشی های تلفن از لینک زیر اقدام به دانلود کنید.


نظر شما کاربران ویندوز سنتر درباره اپ تلگرام چیست؟

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 846 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:49

مایکروسافت روز گذشته ویندوز 10 موبایل را به صورت رسمی برای گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 8.1 منتشر کرد. همان طور که اطلاع دارید، مایکروسافت سیستم عامل جدید خود را برای بعضی از گوشی های مهم مانند لومیا 1020، لومیا 925، لومیا 920 و لومیا 520 منتشر نکرده است. در صورتی که شما منتظر عرضه ی موج دوم آپدیت برای این دسته از گوشی ها هستید، خبر بدی برای شما داریم. واقعیت امر این است که موج دومی در کار نخواهد بود.

هیچ برنامه ای برای موج دوم آپدیت وجود ندارد.

به گفته ی مایکروسافت، علت عدم عرضه ی ویندوز 10 موبایل برای این گوشی ها، وجود مشکلات فراوان در عملکرد گوشی است. گابریل آئول در این رابطه گفته است:

در این گوشی ها گزارش های مربوط به مشکلات در عملکرد نرخ بالاتری داشته است و تعداد افرادی که گفته اند بروز رسانی به ویندوز 10 موبایل را در این گوشی ها به سایرین پیشنهاد می کنند، پایین تر بوده است.

در مورد عرضه ی ویندوز 10 موبایل برای گوشی های با رم 512 مگابایت نیز باید بگوییم که مایکروسافت برنامه ای در این زمینه ندارد:

ما برنامه ای برای عرضه ی ویندوز 10 موبایل برای گوشی های با رم 512 مگابایت نداریم.

نظر شما در این رابطه چیست؟

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 274 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:51

احتمالا همه ی شما تا حالا نام برنامه ی Hotspot Shield را شنیده اید. این برنامه که یک برنامه ی وی پی ان رایگان است که به تازگی برای ویندوزفون عرضه شده است و هم اکنون بر روی استور مایکروسافت قرار گرفته است. به کمک این برنامه شما می توانید IP گوشی خود را تغییر دهید و بنابراین می توانید از سایت هایی که در حالت عادی برای شما در دسترس نیستند، استفاده کنید. همچنین به کمک آن شما می توانید فعالیت های خود را در فضای مجازی با امنیت بیشتری انجام دهید و نگران نباشید که کسی به اطلاعات شما دست پیدا کند. این اپلیکیشن در تاریخ 03/17/2016 آپدیت و ورژن آن 1.2.0.1 شده است. برای بررسی بیشتر با ویندوز سنتر همراه باشید.

در این آپدیت تغییراتی از سوی ارائه دهنده اعلام نشده است اما به صورت رفع باگ و همچنین رفع مشکلات در هنگام اتصال دیده می شود و بدون مشکل می توانید از آن استفاده نمایید.


با تشکر از کاربر گرامی cjhabib جهت اطلاع آپدیت

نظر شما کاربران سایت ویندوز سنتر در مورد این آپدیت چیست؟

پسندیدم(10)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 376 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:02

لیست گوشی هایی که از بیلد های پیش نمایش رد استون ویندوز 10 موبایل پشتیبانی می کنند، تفاوتی با لیست دستگاه های پشتیبانی کننده از ویندوز 10 موبایل رسمی ندارد. منطق این مسئله بسیار ساده است. دستگاه هایی که ویندوز 10 موبایل رسمی را دریافت نمی کنند، از بیلد های رد استون نیز محروم خواهند بود. اما اگر شما از دستگاه هایی استفاده می کنید که در لیست زیر قرار دارند و از پیش از این اینسایدر هستید، لازم نیست کار اضافه ای انجام دهید و شما در حال حاضر در لیست دریافت کنندگان رد استون جای گرفته اید.

سوال: من از قبل بیلد فعلی پیش نمایش ویندوز 10 موبایل را دارم و دستگاه من در لیست دستگاه های پشتیبانی کننده از برنامه ی اینسایدر قرار دارد. آیا لازم است که من کاری انجام دهم؟

پاسخ: نیازی نیست که شما کاری انجام دهید. شما به عنوان یک اینسایدر آخرین بیلد را دارید و برای آپدیت کردن گوشی خود نیازی به دانگرید به ویندوز فون 8.1 ندارید. در واقع دستگاه شما آپدیت است. اگر از این به بعد علاقه ای به بیلد های پیش نمایش ندارید، می توانید از برنامه ی اینسایدر خارج شده و یا حلقه ی Production را انتخاب کنید. در این صورت آپدیت های رسمی آینده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

گوشی های پشتیبانی کننده از بیلد های اینسایدر ویندوز 10 موبایل

لیست گوشی هایی که از بیلد های پیش نمایش رد استون ویندوز 10 موبایل پشتیبانی می کنند، به صورت زیر می باشد:

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا گوشی شما از بیلد های پیش نمایش رد استون ویندوز 10 موبایل پشتیبانی می کند؟

پسندیدم(10)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 258 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:02

همانطور که میدانید ویندوز 10 موبایل دیروز منتشر گردید و بسیاری از کاربران موفق به دریافت این آپدیت شدند. اما برخی از کاربران دسترسی به اینترنت وای فای ندارند . ما در این پست با بررسی بسته های مختلف اینترنت سه اپراتور ایرانسل ، همراه اول و رایتل شما را راهنمایی میکنیم که اگر با اینترنت سیمکارت قصد دانلود این اپدیت را داشته باشند بتوانند بهترین بسته با کمترین هزینه را برای خط خودشان خریداری نمایند. برای بررسی بیشتر این موضوع با سایت تحلیلی خبری ویندوز سنتر همراه باشید.

با توجه به اینکه این آپدیت کمتر از یک گیگابایت می باشد بسته های زیر در نظر گرفته شده است:

ایرانسلی ها :

  • بسته ی 2 گیگابایت هفتگی با قیمت 8000 تومان ( 1 گیگ 24 ساعته می توان استفاده کرد و 1 گیگ از ساعت 2 بامداد تا 8 صبح) کد فعال سازی #4*2*5*555*

همراه اولی ها:

  • بسته ی الفا هفتگی 800 مگابایت 5000 تومان. کد فعال سازی #2*1*5*1*

رایتلی ها

  • بسته هفتگی 2.5 گیگ + 5 گیگ شبانه کد فعال سازی #5*1*1*1*142*

این بسته ها را می توانید خریداری کنید و این آپدیت را دریافت نمایید.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 273 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:02

بعد از عرضه ی ویندوز 10 موبایل رسمی، به نظر می رسد که سورپرایز های مایکروسافت همچنان ادامه دارد. در حالی که همه در شوک عرضه ی ویندوز 10 موبایل رسمی قرار داشتیم، لحظاتی قبل بیلد های جدید ویندوز 10 موبایل و پی سی، هر دو با شماره ی 14291 در اختیار اینسایدر ها قرار گرفت. گابریل آئول این خبر را در توئیتر خود اعلام کرده است:

2016-03-18_2-45-35

خبر خوب برای اینسایدر ها این است که در بیلد جدید پی سی پشتیبانی از اکستشن ها (extensions) اضافه شده است.

در ضمن توجه داشته باشید که بیلد جدید موبایل فعلا برای گوشی های جدید لومیا در دسترس است، اما با عرضه ی نسخه ی رسمی ویندوز 10 موبایل، در مدت چند هفته ی آینده بیلد های شاخه ی رد استون برای گوشی های قدیمی تر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما همراهان ویندوزسنتر در این رابطه چیست؟ آیا شما بیلد های جدید پی سی و موبایل را دریافت کرده اید؟

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 306 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 6:01

همان طور که اطلاع دارید، ویندوز 10 موبایل رسمی شب گذشته بالاخره و پس از مدت ها انتظار برای تعدادی از گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 8.1 عرضه شد. در پست های جداگانه گوشی هایی که از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی می کنند و همچنین نحوه ی دریافت این بروز رسانی را به صورت مفصل توضیح دادیم. اما هنوز چند مورد ابهام برای کاربران باقی مانده است که آن ها را هم بررسی می کنیم.

در مورد کاربرانی که اینسایدر نیستند، باید این توضیح را بدهیم که ظاهرا پس از طی مراحل گفته شده در آموزش ابتدا بیلد 10586.107 برای آن ها نصب می شود و پس از آن گوشی آن ها از طریق قسمت Phone Update به بیلد 10586.164 آپدیت خواهد شد. بنابراین اگر آپدیت گوشی شما در دو مرحله انجام گرفت جای تعجب ندارد، چرا که این مسئله توسط گابریل نیز تایید شده است.

اما سوال مهمتری که مطرح است، این است که کاربران اینسایدر که پیش از این از بیلد 10586.164 استفاده می کنند تکلیفشان چیست؟

اگر شما هم جزو این دسته هستید، احتمالا متوجه شده اید که برای گوشی شما آپدیتی پیدا نمی شود. علت این مسئله هم واضح است. چرا که بیلد نهایی ویندوز 10 موبایل همان بیلد 10586.164 است و بنابراین اینسایدر ها پیش از این، همین بیلد را داشته اند و نیازی به آپدیت ندارند. البته این امکان برای اینسایدر ها وجود دارد که به ویندوز فون 8.1 دانگرید کنند و سپس مانند سایر گوشی ها به ویندوز 10 موبایل آپدیت نمایند. اما واقعیت این است که این کار ضروری نیست. در این رابطه جیسون خطاب به اینسایدر ها صحبت هایی داشته است که آن را مورد بررسی قرار می دهیم:

نیازی نیست که شما کاری انجام دهید. شما به عنوان یک اینسایدر آخرین بیلد را دارید و برای آپدیت کردن گوشی خود نیازی به دانگرید به ویندوز فون 8.1 ندارید. در واقع دستگاه شما آپدیت است. اگر از این به بعد علاقه ای به بیلد های پیش نمایش ندارید، می توانید از برنامه ی اینسایدر خارج شده و یا حلقه ی Production را انتخاب کنید. در این صورت آپدیت های رسمی آینده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بنابراین همان طور که مشاهده کردید نیازی به دانگرید به ویندوز فون 8.1 وجود ندارد. اما اگر از سرعت گوشی خود راضی نیستید، هارد ریست کردن گوشی می تواند مشکل شما را برطرف کند.

اما آن دسته از اینسایدرهایی که از بیلد 10586.107 استفاده می کنند، برای دریافت بروز رسانی رسمی، تنها لازم است از طریق برنامه ی اینسایدر از عضویت در آن انصراف دهند (leave program را انتخاب کنند) و سپس ّبه قسمت Phone Update گوشی مراجعه کرده و Check for update را انتخاب کنند. در این صورت بیلد 10586.164 بر روی گوشی آن ها نصب خواهد شد که در واقع همان بیلد آپدیت به ویندوز 10 موبایل می باشد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

پسندیدم(2)نپسندیدم(2)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 278 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 4:52

اگر خاطرتان باشد، مایکروسافت مدت ها پیش اعلام کرده بود که تمامی دستگاه های مبتنی بر ویندوز فون 8.1 به ویندوز 10 موبایل آپگرید خواهند شد، اما حالا به نظر می رسد که این صحبت درست نباشد، البته برای آن دلیل موجهی وجود دارد.

در پستی که در رابطه با انتشار ویندوز 10 موبایل منتشر شده است، مایکل فرتین این خبر بر را بیان کرده است:

این لیست تنها شامل بعضی از گوشی های لومیای مبتنی بر ویندوز فون 8.1 می شود و بعضی از دستگاه هایی که در حال خاضر از نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 موبایل استفاده می کنند، در این لیست جای نگرفته اند. با توجه به اینکه ویندوز 10 موبایل قابلیت های جدید بسیاری را با خود به همراه می آورد، بسیاری از دستگاه ها در صورت آپگرید به آن موجب اشکال در تجربه ی کاربر می شوند. هدف ما این است که ویندوز 10 موبایل را برای دستگاه هایی ارائه کنیم که تجربه ی کار کردن کاربر با گوشی همچنان خوب بماند.

معنی این حرف این است که تمامی گوشی های لومیای مبتنی بر ویندوز فون 8.1 توانایی اجرای ویندوز 10 موبایل را دارند اما بعضی از آن ها نمی توانند ویندوز 10 موبایل را به خوبی اجرا کنند.

یکی از این موارد لومیا 530 است که حتی برای دانلود این آپدیت هم دچار مشکل می شود و همچنین دستگاه هایی مانند لومیا 920 و 630 با رم 512 نیز جزو این دسته قرار دارند. اگر مایکروسافت ویندوز 10 موبایل را برای این دستگاه ها در دسترس قرار می داد، احتمالا موجب نارضایتی زیادی در میان کاربران آن ها می شد.

این بار، بر خلاف ویندوز فون 7، کاربران خودشان می توانند ببینند که تجربه ی کار کردن با ویندوز 10 موبایل بر روی گوشی قدیمی (گوشی های مربوط به بیش از 2 سال پیش) خود چگونه است و دیگر دلیلی برای شکایت نسبت به این مسئله نخواهند داشت.

نظر شما در رابطه با این تصمیم مایکروسافت چیست؟

پسندیدم(4)نپسندیدم(1)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 259 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:59

امروز و پس از ماه ها انتظار، بالاخره ویندوز 10 موبایل برای گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 8.1 در دسترس قرار گرفته است. گوشی هایی که این بروز رسانی برای آن ها عرضه شده است شامل: لومیا 1520, 930, 640, 640XL, 730, 735, 830, 532, 535, 540, 635 1GB, 636 1GB, 638 1GB, 430, 435, BLU Win HD w510u, BLU Win HD LTE x150q و MCJ Madosma Q501 می شود.

اگر دستگاه شما در این لیست قرار دارد، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه باید این بروز رسانی را دریافت کنید. بنابراین با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

گام اول: دانلود Update Advisor

برای اینکه چک کنید که ویندوز 10 موبایل برای گوشی شما در دسترس قرار دارد، شما باید ابتدا برنامه ی Update Advisor را نصب کنید. این برنامه در استور وجود دارد و همچنین می توانید از طریق لینک تعبیه شده در پایین پست نیز برای دریافت آن اقدام کنید.

گام دوم: آپگرید به ویندوز 10 را فعال کنید

زمانی که شما برنامه ی Update Advisor را دانلود و نصب کردید، شما باید این برنامه را اجرا کنید. بعد از اجرای برنامه بر روی Next کلیک کنید، و اجازه دهید که برنامه در دسترس بودن آپدیت برای گوشی شما را بررسی کند. در صورتی که برنامه اعلام کند که آپگرید به ویندوز 10 در دسترس قرار دارد، تیک گزینه ی Enable Windows 10 upgrade را بزنید و Next را انتخاب کنید. زمانی که برنامه به شما اعلام کرد که گوشی شما آماده است، بر روی Done کلیک کنید.

گام سوم: دریافت آپدیت

بعد از انجام دو مرحله ی فوق، شما قادر خواهید بود تا ویندوز 10 موبایل را دریافت کنید. برای این کار تنها لازم است تا به قسمت تنظیمات گوشی خود رفته و سپس به سمت پایین اسکرول کرده و وارد Phone Update بشوید. در این مرحله گزینه ی Check for update را انتخاب نمایید. زمانی که این بروز رسانی دانلود شده و آماده ی نصب باشد، گوشی شما این مسئله را به شما اطلاع داده و شما می توانید آن را نصب کنید.

از ویندوز 10 موبایل لذت ببرید!

پسندیدم(8)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 275 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:59

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که بیلد های شاخه ی رد استون تنها برای دستگاه هایی در دسترس خواهد بود که همراه با ویندوز 10 موبایل وارد بازار شده اند و سایر دستگاه های به بیلد های رد استون دسترسی نداشتند. حالا که ویندوز 10 موبایل رسمی عرضه شده است، دیگر این محدودیت از بین رفته است. جیسون از مایکروسافت در این رابطه مطلب زیر را بیان کرده است:

در حال حاضر بیلدهای شاخه ی رد استون تنها برای گوشی های لومیا 950، لومیا 950 ایکس ال، لومیا 650، لومیا 550، شیائومی Mi4 و آلکاتل OneTouch Fierce XL در دسترس قرار دارد. در هفته های آینده، ما بیلد های پیش نمایش جدید را برای گوشی هایی که در لیست آپدیت به ویندوز 10 موبایل قرار گرفته اند، در دسترس قرار می دهیم. با عرضه ی دستگاه های بیشتر به همراه ویندوز 10 موبایل، ما آن ها را به برنامه ی اینسایدر اضافه خواهیم کرد.

معنی صحبت های جیسون این است که گوشی های زیر در هفته های آینده قادر خواهند بود تا بیلد های رد استون را دریافت کنند. این گوشی ها عبارتند از: لومیا 1520، لومیا 930، لومیا 830، لومیا 735، لومیا 730، لومیا 640 ایکس ال، لومیا 640، لومیا 638 یک گیگابایت، لومیا 635 یک گیگابایت، لومیا 635 با رم یک گیگابایت، لومیا 540، لومیا 535، لومیا 532، لومیا 435 و لومیا 430. البته گوشی های Win HD و HD LTE از شرکت Blu را نیز به این لیست اضافه کنید.

نظر شما در این رابطه چیست؟

پسندیدم(5)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 267 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:59

مایکروسافت همین چند دقیقه پیش بود که اعلام کرد ویندوز 10 موبایل رسمی را منتشر کرده است. برای دریافت این آپدیت نیاز است که ویندوز فون 8.1 را داشته باشید تا بتوانید این ارتقا را انجام دهید. لیست زیر گوشی هایی هستند که می توانند امشب این آپدیت را دریافت کنند. با ویندوز سنتر همراه باشید.

لیست به صورت زیر می باشد:

  • Lumia 1520
  • Lumia 930
  • Lumia 640
  • Lumia 640XL
  • Lumia 730
  • Lumia 735
  • Lumia 830
  • Lumia 532
  • Lumia 535
  • Lumia 540
  • Lumia 635 1GB
  • Lumia 636 1GB
  • Lumia 638 1GB
  • Lumia 430
  • Lumia 435
  • BLU Win HD w510u
  • BLU Win HD LTE x150q
  • MCJ Madosma Q501

نظر شما کاربران سایت ویندوز سنتر در مورد این موضوع چیست؟

پسندیدم(9)نپسندیدم(0)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 260 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:43

اگر برای شما این آپدیت را دریافت کرده اید نیاز است که ویندوز فون 8.1 آپدیت GDR1 را داشته باشید. برای دریافت این آپدیت حدود 1.4 گیگابایت ( ممکن است بیشتر هم مورد نیاز باشد) را فضای خالی داشته باشید. توجه داشته باشید ویندوز 10 یک آپدیت بزرگ است و از قطع نشدن اینترنت خودتان مطمئن باشید. سعی کنید با استفاده از وای فای این آپدیت را انجام دهید.

 اخبار دیگر بزودی منتشر می گردد.

پسندیدم(3)نپسندیدم(1)

ویندوز سنتر ...
ما را در سایت ویندوز سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار center2ray بازدید : 289 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:43